Monday 22 April 2013

My Story

This is my story. A re-post from my Facebook Update.  I thought you might want to read it. :)

My precious Herbalife. Syukurrr di temukan dengan Herbalife. Bila di kenang kan usaha dan ikhtiar aku untuk turun kan berat, memang kelakar. 

Well, aku pernah puasa 2 bulan dalam usaha untuk kurus. Memang berkesan! Tapi nak puasa sepanjang tahun ke? Hasil nya, berat naik semula dengan gembiranya. :)

Aku pernah juga pergi slimming centre uolls! Haha. 10 session, 10 lecture suruh tambah produk lain sebab berat tak turun-turun. Kot murah takpe. Dah lah treatment tu mahal, nak kena tambah product lagi.

Selain dari itu, aku pernah juga pergi gym 3 bulan religiously. Tak makan nasi at the same time. Berapa kg turun? Harommm! Haha. Ye lah, pergi gym tiap hari, lepas tu makan macam naga. Nasi je lah aku tak makan. Yang lain semua nya aku sental. Hihihi.

Dan juga, usaha aku yang paling epic lagi desperate adalah beli korset ribuan ringgit dengan harapan boleh kurus! Ini usaha yang paling tak guna akal yang aku pernah buat. Korset tu bagus, high quality, tahan. Tapi boleh kuruskan badan? Hmm. Fikir sendiri ye. Jangan buat kesilapan aku yang ini. Paling tak sanggup bila kena minum air banyak kalau nak cepat kurus katanya. Kau gila nak pakai korset sendat lepas tu nak minum air banyak? Memang terkucil dalam seluar lah jawabnya sebab tak sempat nak buka korset! Hahaha.

And lastly and the best decision I ever made dalam usaha untuk turun kan berat adalah Herbalife! Tukar sarapan pagi dan makan malam. I lost 8kg in 3 months. Yang lagi seronok adalah dengan Herbalife, aku belajar untuk jadi sihat instead of kurus semata. Herbalife kicks in healthy life style. Aku masih dalam usaha untuk menyihatkan lagi gaya hidup aku, but I'm definitely sure my lifestyle now is wayyyy healthier than it used to be.

Now, now, I can help you only if YOU really want a change. Mahal, yes. But open heart surgery ain't cheap either. Prevention is always better than cure. Kurus belum tentu sihat, but being overweight is like bentang red carpet untuk penyakit datang. Sekian sahaja sharing aku di hari Jumaat ini. Bukan main panjang lagi. Hehehe.

Lose weight now ask me how! ;)



I love Herbalife!
Zeehin

No comments:

Post a Comment